Cinta Allah - Cinta Paling Agung


Aku sayang dia. Aku cinta dia. Cuma tak terluah. Tak terucap kepadanya.

Dia kini sudah berdua. Ke sana, ke mari dengan kekasihnya. Wajahnya pamer ceria. Tampak bahagia.

Hatiku diduga sebegini rencam. Tangis dalam diam. Menyaksi dirinya yang gembira sedang aku diulit derita.

Kata mereka kepadaku. Berterus teranglah kepadanya. Luahkan segala yang terpendam dalam hatiku ini.

Kata mereka lagi. Cinta itu satu perkongsian rasa. Rasa antara aku dan dirinya. Malangnya, rasa ini hanya milik aku. Dia tidak tahu.

Apakah yang harus aku lakukan?

Perlukah aku luahkan isi hatiku ini kepadanya? Andai dia terima cintaku, gadis itu pasti akan menderita. Sanggupkah aku?

Beginilah yang dipanggil ujian.

Allah mengujiku tatkala hati mula menjauh daripada-Nya.

Memilih yang lain. Mengutamakan yang lain untuk dicinta padahal cinta DIA yang seharusnya aku dambakan.

Aku kembali mencari kasih-Nya. Memohon ampun kerana khilafku. tersedar dari lena kerana sesungguhnya TIDAK ADA CINTA YANG LEBIH AGUNG DARI CINTA-NYA!
-----------------------

terima kasih kerana sudi baca :)

Cinta Allah - Cinta Paling Agung Cinta Allah - Cinta Paling Agung Reviewed by Unknown on 7:49 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.